Veelgestelde vragen

Ik heb interesse om naar een 'ontmoet ons' moment te komen maar de datum en tijd passen mij niet. Wat kan ik het beste doen?
Meld je vooral wel aan. Er is een mogelijkheid in het aanmeldformulier om aan te geven dat je niet kan maar wel interesse hebt. Mocht je al concrete vragen hebben dan kun je die daar ook kwijt. Wij nemen dan contact met je op om jouw vragen te beantwoorden en daarnaast kunnen we je dan uitnodigen voor een toekomstig 'ontmoet ons' moment. Houd ook zelf onze 'ontmoet ons' agenda in de gaten. Tot slot zullen we ook via de social kanalen communiceren over nieuwe 'ontmoet ons' momenten. Je kan deze kanalen makkelijk volgen door op de social iconen op deze werkenbij website te klikken.
Hoe gaat het verder nadat ik een 'ontmoet ons 'moment heb bijgewoond?
We nemen altijd met iedereen contact op die aanwezig is geweest. We zijn uiteraard ook benieuwd hoe jij op onze kennismaking terugkijkt. Mocht het zo zijn dat er een concrete vacature speelt of gaat spelen dan zullen wij jou daarop attenderen zodat je kan solliciteren en we het gesprek verder kunnen voeren. Mochten er geen vacatures zijn dan kunnen wij jou in de toekomst wel benaderen. Je kan er natuurlijk altijd zelf voor kiezen een open sollicitatie te sturen of een job alert aan te maken en zo op de hoogte te blijven van de mogelijkheden bij Star-shl.
Ik zie geen 'ontmoet ons' moment in mijn regio, wat kan ik het beste doen?

Meld je vooral wel aan. Er is een mogelijkheid in het aanmeldformulier om aan te geven dat je niet kan maar wel interesse hebt. Je kan in het formulier dan aangeven welke regio/ plaats jouw interesse heeft. Wij kunnen je dan uitnodigen voor een toekomstig 'ontmoet ons' moment bij jou in de buurt. Houd ook zelf onze 'ontmoet ons' agenda in de gaten. Tot slot zullen we ook via de social kanalen communiceren over nieuwe 'ontmoet ons' momenten. Je kan deze kanalen makkelijk volgen door op de social iconen op deze werkenbij website te klikken.

Wat is het doel van een 'ontmoet ons' moment vergeleken met een sollicitatie?
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar ons als werkgever en de mogelijkheden bij ons zonder direct officieel te solliciteren, hebben wij deze momenten in het leven geroepen. Het past bij onze kernwaarde hartelijk. Vanuit deze gedachte willen we jou ook graag persoonlijk ontmoeten! Een 'ontmoet ons ' moment is een mooie kans voor jou om een kijkje in de keuken te nemen en laagdrempelig kennis te maken. Soms leidt deelname aan een dergelijk moment tot een vervolggesprek voor een concrete vacature. Dit moment kan ook later zijn zodra er zich een vacature voordoet die bij jou past.
Worden mijn reiskosten vergoed voor het reizen naar het 'ontmoet ons' moment?
Het is gebruikelijk dat reiskosten voor deelname aan events voor eigen rekening zijn. Zo ook bij ons.
Hoe ziet het sollicitatieproces eruit?
Afhankelijk van de functie waarop je solliciteert, is de sollicitatieprocedure ingericht. Informatie hierover vind je terug in de vacaturetekst. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en mag verwachten vanuit ons.
Hoe solliciteer ik op een vacature?
Door te klikken op de sollicitatiebutton in de vacature kun je makkelijk solliciteren. Je kan zelf kiezen of je jouw CV upload of de link naar jouw LinkedIn toevoegt. Dat geldt ook voor jouw motivatie. Je kan een motivatiebrief uploaden of kiezen om een motivatieveld in te vullen. Handig toch?
Ik heb gesolliciteerd, hoe snel krijg ik een reactie?
Allereerst bedankt voor jouw interesse in onze organisatie en de vacature waarop je hebt gesolliciteerd! Wij streven ernaar om uiterlijk binnen een werkweek je te voorzien van een reactie. Eerder kan natuurlijk ook.
Ik heb gesolliciteerd maar geen bevestigingsmail ontvangen, klopt dit?
Kijk ook altijd even in jouw spamfolder. Mocht daar ook geen bevestiging van jouw sollicitatie terug te vinden zijn dan is er iets mis gegaan. Solliciteer dan opnieuw of neem contact op via vacatures@star-shl.nl.
Kan ik een open sollicitatie sturen?
Zeker! We hebben per expertisegebied binnen Star-shl een open sollicitatie mogelijkheid. Dan komt het altijd op de juiste plek terecht en kunnen we je zo snel mogelijk van antwoord voorzien.
Bieden jullie ook stage plaatsen?
Stages en ook bij- en eerste banen vind je bij het expertisegebied Studenten & Starters. Ook kun je op de vacature overzichtspagina filteren hierop.
Worden reiskosten voor een sollicitatiegesprek vergoed?
Het is gebruikelijk dat reiskosten voor sollicitatiegesprekken voor eigen rekening zijn. Zo ook bij ons.
Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe vacatures?
Je kan via een job alert aangeven van welke vacatures je op de hoogte wil worden gehouden. Deze ontvang je dan per mail. Zo mis je niets en kun je direct solliciteren zodra er een vacature in jouw vakgebied bij ons ontstaat.
Wat als ik niet direct een passende vacature vind?
Je kan altijd een open sollicitatie sturen. Elke expertisegebied binnen Star-shl heeft een eigen open sollicitatiemogelijkheid. Zo komt het altijd op de juiste plek terecht en kunnen wij je snel van antwoord voorzien. Ook kun je een job alert aanmaken en aangeven van welke vacatures je op de hoogte wil worden gehouden. Deze ontvang je dan per mail. Zo mis je niets en kun je direct solliciteren zodra er een vacature in jouw vakgebied bij ons ontstaat.
Wat doet Star-shl met mijn gegevens?
Bij jouw sollicitatie hoort een privacy verklaring. Daar staat in vermeld hoe lang en waarvoor we jouw gegevens bewaren. Je kan zelf aangeven of je dat wil. Mocht je willen dat we jouw gegevens bewaren dan zul je na ongeveer één jaar na jouw sollicitatie een mail ontvangen met de vraag of je dit wil verlengen of niet.
Waar zijn jullie locaties gevestigd?
We hebben een uitgebreid netwerk aan locaties in Midden- en Zuidwest Nederland. Voor alle locaties kun je kijken op de Star-shl website: www.star-shl.nl/patient/locaties/
Ik ben andere uren beschikbaar dan dat er in de vacature staat. Kan ik dan alsnog solliciteren?
We raden je aan zeker te solliciteren! Dat kan het beste via de open sollicitatie van het desbetreffende expertisegebied. Dan kunnen we jou bereiken mocht er een vacature ontstaat voor de uren die je beschikbaar bent. Wel goed om het aantal beschikbare uren dan te vermelden bij jouw sollicitatie. Een job alert aanmaken kan natuurlijk ook. Dan ontvang jij vanzelf een update per mail zodra er een vacature ontstaat.
Wie is Star-shl als organisatie?
Hierover vertellen we je meer onder de kop ‘over ons’ op onze werkenbij wesite. Hier tref je bijvoorbeeld informatie over onze missie, visie en kernwaarden en verschillende medewerkersverhalen.
Wat is de bedrijfscultuur van Star-shl?
Ondanks onze grootte kennen wij een informele sfeer. We zijn professioneel georganiseerd maar er heerst geen hiërarchische cultuur. De sfeer en samenwerking met collega’s komt uit ons medewerkerstevredenheidonderzoek ook altijd als zeer positief eruit. We hebben hart voor de zorg. De focus ligt daarnaast op kwaliteit van zorg en betrouwbare diagnoses en we kijken altijd naar waar het beter kan. Zo volgt elke Star-shl collega een yellow belt lean training. Ook lees je meer over onze cultuur onder het menu-item over ons.
Hoe verloopt de onboarding van nieuwe medewerkers?
Jouw eerste 100 dagen bij Star-shl zijn vormgegeven in een onboarding programma. Je ontvangt bijvoorbeeld video’s waarin afdelingen zichzelf voorstellen of meer informatie over de tools die wij gebruiken binnen Star-shl. Naast deze onboarding is er natuurlijk ook een inwerkprogramma vanuit de afdeling waar je komt te werken.
Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?
Als je bij Star-shl komt werken, krijg je veel terug voor je werk. Onze arbeidsvoorwaarden zijn goed. Star-shl valt onder de CAO Ziekenhuizen. Je weet dus zeker dat er goede afspraken zijn over de arbeidsvoorwaarden. Je leest meer over onze arbeidsvoorwaarden onder de kop arbeidsvoorwaarden op onze werkenbij website.